Quynn-luer

November 7, 2012

Det er vel snart tid til gavestrikk, hvis man gjør sånt. I år tror jeg ikke det blir til noe, men i fjor strikket jeg luer til flere barn vi kjenner (også mitt eget, joda). Jeg brukte en kjempefin lueoppskrift, Quynn, fra Woolly Wormhead – hennes luer er alltid fine, jeg har strikket flere etterhvert – og samme garn til alle sammen, Noro Kureyon, som er et selvstripende garn med utrolig fine (og av og til litt spjåkete) farger. Et nøste var til litt mer enn en lue, så jeg har en masse smårester som jeg en gang skal bruke til en restestripete lue, men så langt er jeg ikke kommet enda. Kjempefine julegaver (med mindre det er til veldig kløhysteriske barn, da kan man kanskje bruke Kureyon Silk i stedet? En av mottakerne har mye eksem, og da er man følsom og det er kjipt med ull. Jeg hadde glemt det, dessverre, og det er ok at den nok ikke blir brukt. So it goes, eksem er eksem!) og morsomme å strikke. Og kjempefine på, siden de dekker ørene. Oppskriften anbefales virkelig!

Image

ImageImage

Leave a Reply

