Babyteppe

January 5, 2012

20120105-213554.jpg

Årets ferskeste prosjekt er dette babyteppet fra Pickles. Det er første gang jeg prøver noe som helst fra Pickles og man får si jeg har gått all in på dette – jeg kjøpte en garnpakke til vinterbabyteppet da det var på salg i november en gang (kan således ikke ta æren for fargesammensetningen). Garnet er entråds og ekstremt mykt, så mykt at jeg er lettere nervøs for høy nuppefaktor, men vi får se. Ingen kan klage over at dette klør, i hvertfall. Jeg pleier ofte å synes at Pickles strikker for løst til min smak (dumt, siden jeg alltid må ned på tynne, tynne pinner for å få riktig strikkefasthet og godt kunne ha trengt å få lov til å strikke løst en gang i mellom) men har hatt lyst til å prøve garnet deres veldig lenge. Jeg strikker dette på 3.5 mm bambuspinner (som sagt, jeg strikker veldig løst) og følger oppskriften med ett unntak, og det er trådfestinga. De foreslår å strikke trådene inn, men jeg drar den over og spleiser den nye fargen på den gamle. Overgangen er kort og jeg synes det er penere enn å feste trådene. Hvis jeg blir nødt til å rekke opp får jeg et veldig stort hjemmelagd selvstripende garnnøste. La oss håpe jeg slipper!

One Response to “Babyteppe”

  1. duBedåre Says:

    Takk for kommentar på bloggen min. Og kom tilbake hit til bloggen din! Jeg liker det jeg ser! (o:


Leave a Reply

