Kinsale

October 26, 2011

Denne fine lille genseren lagde jeg for å bruke opp noe fint, mykt garn jeg kjøpte da vi var i Berlin sisr høst. Garnbutikken Loops på Prenzlauer Berg får lagd sin egen garnserie i Italia, og Loops Trapper 3.5 er et luftig tweedgarn med litt kasjmir i. Mykt og varmt og fint til babyklær, med andre ord. Jeg prøvde en oppskrift med rettstrikk først, men det løse garnet ga meg kjøkkenklutfølelse i rettstrikk – glattstrikk og (vridd) ribb passet mye bedre, synes jeg. Etter å ha brukt den en god stund uten knapper fant jeg endelig noen fine hornknapper hos Garn-Iture på Frederiksberg (en butikk det er vanskelig å gå tomhendt fra).
Ermene er veldig smale – det var jeg visst advart om i forveien, men hadde glemt det igjen da jeg strikket. Hvis jeg strikker den igjen må jeg trylle litt med maskeantallet, tror jeg.
Jeg hadde litt tynnere garn enn det oppskriften ber om, så jeg strikket størrelse ett år, håpet på ni måneder og fikk vel noe som er bittelitt mindre enn det.

20111026-111532.jpg

Ravelry link

2 Responses to “Kinsale”

  1. Merete Says:

    Pittelite og søtt! Og kasjmir da… drømmemykt.

  2. Pinneguri Says:

    Oh, den var kjempefin, fin guttegenser.


Leave a Reply

