Kryss i taket, og en garnhimmel

December 1, 2009

Jeg har strikket ferdig den 3 x opprekte alpakagenseren til kusina. Trådene er festet og den mangler bare å få sydd i to knapper. Så en vask og en fotoseanse. En UFO biter i gulvet! Bilder kommer etter nevnte seanse. Jeg er veldig fornøyd og krysser fingrene for at den passer.

Ellers har det blant annet blitt til to par sokker i Rauma Finullgarn. Nestentoåringen bruker bare ullsokker i gummistøvlene (alt for glatt på tregulvet) og rekker neppe å slite hull på dem før de er for små. Størrelsen er 23/24 – han har store føtter. Brukte oppskriften fra Nøstebarnboka som huskelapp, den er den samme som den mamma har lært meg en gang i tida. Dette paret er i turkis, det andre er eggeplommegult.

Oppskrift: Barnesokker fra Strikk til nøstebarn
Garn: Rauma Finullgarn (kjøpt på husfliden i Fredrikstad) i turkis
Pinner: 2,5 mm

Og i dag var jeg i en ny garnbutikk for å kjøpe Manos del Uruguay til en julegave. Og det var garnhimmelen. En vegg med shetlandsuld og nydelige farger – solgt i alle vektklasser. Mest færøysk og islandsk garn, jeg har en sterk mistanke om at eieren er fra Færøyene, for aksenten hørtes ikke islandsk ut. Jeg trodde jeg hadde sett lyset allerede, men min garnhimmel akkurat nå er Jorun Garn på Frederiksberg.

Leave a Reply

