Forsvinn, ufoer!

October 25, 2009

En av de dagene der man ikke får gjort noe og de tingene man får gjort blir gjort feil. Finlandshetta jeg har begynt på til M. er for liten (evt. er hodet hans for stort) og må rekkes opp og grapefruktmarmeladen jeg skulle lage ble gelé fordi jeg gjorde feil i oppskrifta og SÅ ble den ikke til gelé engang, den ble bare flytende. Med andre ord en dårlig dag å begynne nytt strikketøy på. Så jeg gjorde det motsatte og rekte opp i stedet. Noen gamle ting som hadde gjemt seg i skuffen og ventet på å bli til garn igjen så de kunne prøve en ny inkarnasjon (for eksemple Kaffe Fasset-sokkegarnet som riktignok ble til sokker (nesten), men for store til meg – og mannen min kommer ikke til å gå i rosa sokker, tross alt). Interessant nok er det nesten et år siden jeg skrev om dem på Ravelry. Jeg brukte en hel langhelg på å strikke dem. En klar ulempe ved å strikke to sokker samtidig er at du av tvingende nødvendighet lager samme feil TO ganger og blir nødt til å rekke opp TO sokker. Dette har skjedd meg begge de gangene jeg har prøvd å strikke to sokker samtidig. Jeg nevner det bare. I hvertfall har sokkene blitt to garnnøster nå, det ene av dem reddet nennsomt ut av de lykkelige hendene til nestentoåringen (ball!). Og et erme fra en genser). Katarsis! Det eneste riktige.

One Response to “Forsvinn, ufoer!”

  1. peggy pennie Says:

    Since you have made these darling slippers, do you know if I can increase the stitches to make them fit an adult size??

    I have no babies, but really want to try these.

    Thank you.


Leave a Reply

