WIPs

September 9, 2009

stripegenser

Dette er en liten del av den genseren jeg holder på å strikke til M. Jeg var nødt til å rekke opp alt bortsett fra bolen – dette er det som ble igjen av ermet. M. ble fryktelig sint på meg i dag fordi han ikke fikk lov til å ‘hjelpe’ meg med å plukke opp maskene. Den ligger og venter litt på at jeg skal få motivasjonen igjen. Garnet er Vidal Alpaca og jeg er litt frelst – det er tykkere, mykere og mindre hårete enn annet alpakkagarn jeg har strikket med. Jeg strikker ganske løst og bruker 3 mm pinner til dette og jeg synes det blir kjempefint. Gleder meg til den blir ferdig… snart, forhåpentligvis.

malingenser

Dette strikketøyet har vært med meg frem og tilbake på toget en del ganger nå. Enda en barnegenser i alpakka, men dette er drops alpakka, som har alle de egenskapene som vidal-garnet ikke har. Det er tynt og glatt. Og hårete. Mønsteret er Malingenseren fra Hendes Verden – jeg hadde sett den på en blogg et sted og brukte en god del tid på å få tak i mønsteret. Til slutt gikk jeg til kilden og fikk det direkte fra bladet. Hurra! Mønsteret er kjempefint og morsomt å strikke. Dette er også et forsøk nummer to – forrige gang hadde jeg for store pinner og da ble genseren alt for stor. Denne skal gis bort til lille P. som er M.s kusine.

Leave a Reply

